Fargepalett

Hovedfarge
Blå er hovedfarge og skal være den dominerende valøren for Norsk Tipping. Den mørkeste blåfargen brukes kun til logoen. Den blå hovedfargen brukes i bakgrunnsmønster eller forløpning til illustrasjoner. Blåfarger varm og gir profilen et vennlig og dynamisk uttrykk. Hvitt brukes aktivt i tekst på illustrasjoner og postale trykksaker.

Støttefargene er avledet fra fargene i Norsk Tippings logosymbol. Den varme grå er en nøytral kontrast til de mettede og sterke fargene. Det understrekes at støttefargene skal brukes i mindre doser for fremheve produktkategorier,overskrifter, grafer o.l

Pantonefarger
Det er definert et sett med pantonefarger som kan benyttes i spesialproduksjoner. Dette gjelder for eksempel dersom man skal definere farge på tekstiler eller andre materialer.

Forløpninger
Bruk av forløpninger gir et dynamisk uttrykk. Lag forløpninger mellom fargene innad i den blå fargegruppen (eks. mellom lys og mørk blå). Dette gir større fargespill enn ved forløpning med samme farge.

Forløpninger mellom fargegrupper skal ikke forekomme. Fargene i paletten kan brukes i ulike valører.

Fargevekting
Inntrykket av fargebruk skal være moderne, der hvitt og fargespekteret av blått i fargemotivene skal være bærende.

Store flater av blått fargemotiv skal være hovedinntrykket av Norsk Tipping sin profil. Der det er naturlig å bruke hvite flater i tillegg, vil blåfargene fremstå som gode kontraster mot hvitt og likevel løfte profilfargen frem.

Rødt, gult og grønt kan brukes for å utheve tekst – primært i headinger i tillegg til å være farger i Norsk Tippings logo. Den mørkeste blå, brukes kun som avsenderidentitet – i logoen til Norsk tipping.